Monday, September 7, 2015

Cara Dr Mahathir

Menjatuhkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak barangkali merupakan pertarungan politik terbesar & terakhir bagi Tun Dr Mahathir Mohamad yang kini menjangkau umur 90 tahun.

Metal Lunatik Taktik Extreme Case for iPhone 5 - Silver

Pengembaraan politik umpana naik bukit dan turun bukit. Dr Mahathir tahu Umno suah melepasi peringkat naik bukit & kini memasuki zon turun bukit.

Isu cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) amat merisaukan Dr Mahathir, tetapi beliau tidak mempunyai penyelesaian yang konkrit untuk rakyat.

Apa Dr Mahathir akan dapat membatalkan GST? Tidak.

Apakah Dr Mahathir ada cara lain membayar hutang RM42 bilion 1MDB tanpa menggadaikan tanah bernilai milik kerajaan TRX dan Bandar Malaysia? Ini pun tidak.

Hakikatnya, sesiapa yang menerajui Umno selepas Najib tidak bakal dapat membersihkan rakyat daripada kenda;la GST dan 1MDB.

GST dimana terlaksana akan terus menyebabkan inflasi dan kenaikan harga barangan memerankan isu besar pada rakyat di dalam tahun-tahun akan datang. Kerajaan jua tidak dapat melarikan diri daripada hutang 1MDB yang dijaminnya.

Perkara Umno bukan pada Najib sahaja. Masalah Umno ialah budaya pentadbirannya yang dibawa sejak zaman Plus much more Mahathir.

1MDB, GST, NFC, Perwaja, MAS dan PKFZ segalanya memiliki ciri-ciri kontroversi yang sama. 1 persamaan yang lebih menyayatkan hati ialah beban kesemua ini ditanggung rakyat jelata.

Dr Mahathir terbeken dengan strategi politiknya. Namun, kendalanya ialah beliau sayang Umno Anyar melebihi nasib rakyat. Bagi beliau, Umno tetap ialah pilihan terbagus untuk rakyat.

Maka, rakyat penting dilupakan mengenai kemungkaran Umno. Dengan itu, Dr Mahathir terpaksa bertindak apabila melihat bahayanya isu 1MDB dan dan GST yang melekat di memori rakyat kepada inti politik Umno.

Menyerang dan membenamkan Najib dengan segala kesusahan & masalah negara yang sedang melanda rakyat adalah TAKTIK extreme Dr Mahathir untuk menyelamatkan Umno.

Dr Mahathir perlu mendesak Umno agar Umno sendiri yang menghukum Najib & bukannya rakyat. Rakyat mesti dihindarkan daripada menghukum Najib, kerana Umno juga akan dihukum bersama.

Kaum tidak boleh diberikan peluang buat menentukan siapa perdana menteri dimana baru. Biar Umno menentukan sendiri.

Jika Umno dapat menghukum Najib terlebih dahulu, pandangan rakyat meraih dialihkan daripada kemungkaran yang diterapkan oleh Umno selama ini.

Umno akan kelihatan sudah dibersihkan pada mata rakyat meskipun GST tetap menjerut leher rakyat dan beriringan hutang 1MDB.

Ini adalah lunatik TAKTIK iPhone 5 Dr Mahathir. Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dimana sudah bersaing dengan Dr Mahathir sekian lama di medan politik negara sudah pasti dapat menghidu taktik ini.

Sebab itu, beliau menjadi orang pertama yang menyarankan agar Najib diberikan peluang buat meneruskan khidmatnya sebagai perdana menteri. Dipercayai tujuan beliau adalah buat menggagalkan taktik Dr Mahathir memakai peluang ini untuk menyucikan Umno sebelum mahkamah rakyat dibuka pada PRU14 nanti.

Najib kekal, GST dan 1MDB terus kekal pada minda rakyat. Itulah yang ditakutkan Dr Mahathir tetapi diinginkan Hadi. – TMI

No comments:

Post a Comment